Vilken ska man välja?

Jag har tänkt att köpa en ny kamera ganska länge nu. Jag har en samsung, inte så speciell och batteriet krånglar alltså jag har vanliga så det är något i kameran som krånglar iaf vad ska man välja. Jag har kommit fram till att en systemkamera fungerar nog bäst. Lite större men kan ta så mycket bättre bilder. De kostar inte så mycket som jag trodde. Jag har iaf två st aktiva val en Nikon D40 och en Canon EOS 400D men då Nikon D40x är nog ganska lika som canon. Jag är ganska ny inom foto området så jag skulle behöva lite hjälp. Vad ska man välja. Inte för dyr. Här är iaf bilder på de två aktiva valen. Hjälp mig med att hitta någon snälla.


Kommentarer
Postat av: Thomas

Min bror har en EOS400D som han är jättenöjd med. Den tar kanonbilder. Men om du går upp några hundralappar till 450D får du lite mer MPx och LiveView läget på lcd'n som en hel del vill ha.



Men det är fint med systemkameror, går inte jämföra med kompaktkameror. Kolla också upp vad extra objektiv och dylikt kostar till dem också.

2008-09-07 @ 06:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0